Skyscanner

Flygsökmotorn Skyscanner presenterar - i Oscarsgalans fotspår

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 08:04 CET

Tusentals resenärer flyger varje år till USA för att följa Oscarsgalan i Hollywood på nära håll och över 40 miljoner förväntas titta på galan den 27 februari, som för övrigt fyller 83 år i år.

Flygsökmotorn för billiga flyg,

Skyscanner.se, presenterar de nominerade filmernas inspelningsplatser för filmintresserade resenärer.

The King’s Speech, London
The King’s Speech tog hem storslam förra veckan på den engelska motsvarigheten till Oscarsgalan - Bafta. För dig som vill resa i Colin Firths fotspår; flyg till London och besök Harley Street. Det var här den blivande Kung George VI behandlades av den självlärde talpedagogen inför sitt första tal till nationen som Kung av England.

Black Swan, New York
Den som gillade Darren Aronofskys svarta film med Natalie Portman i huvudrollen kan boka flyg till New York – filmen utspelar sig nämligen i The Big Apple. Många filmsekvenser filmades på The State University of New York’s Performing Arts Centre, där många kända musikaler och dansföreställningar har visats.

I Am Love, Italien
I Am Love, Io Sono L'amore, är en italiensk film om en passionerad kärlekshistoria mellan en gift kvinna och en yngre man. Filmen spelades in vid bergen ovanför Sanremo utanför Milano, där Alfred Nobel en gång var bosatt, och staden skickar blommor till Nobelfesten varje år. Besök själv den vackra orten och få din egen dos av amore! flyg på under 1000 kronor tur och retur kan svenska filmälskare boka flyg till Barcelona och själva följa i Biutifuls fotspår, genom att besöka det kvarter där filmen spelades in och området kring El Raval.

Biutiful, Spanien
Javier Bardem är nominerad till en Oscar för bästa manliga huvudroll och Biutiful är den första filmen på spanska som har nominerats till den prestigefyllda utmärkelsen. Med flyg på under 1000 kronor tur och retur kan svenska filmälskare boka flyg till Barcelona och själva följa i Biutifuls fotspår, genom att besöka det kvarter där filmen spelades in och området kring El Raval.

127 timmar, Colorado
Danny Boyles sanna historia handlar om en äventyrare som råkar ut för en klätterolycka i Utah. Filmen, som är en adrenalinspäckad upplevelse, bjuder också på scener från ett naturlandskap utöver det vanliga. Colorado har 30 av de högsta bergstopparna i Klippiga Bergen.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen, inklusive flyg till Stockholm. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:

Marie Angselius