Turkish Airlines

”Inflight Chef” lagar maten på Turkish Airlines

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 01:56 CEST

Turkish Airlines, med cateringfirman Turkish Do&Co, har redan utsetts till världens bästa ekonomiklass catering enligt Skytrax. Nu erbjuds gourmet måltider med kvalitet motsvarande lyxrestaurang under interkontinentala flygningar.

Konceptet har tidigare utvärderats under enstaka flighter och kommer nu att tillämpas kontinuerligt under långdistansflygningar.

Turkish Do&Co’s erfarna kockar ska under Turkish Airlines flygningar presentera menyn för First och Business-class resenärerna och ge kabinpersonalen professionellt stöd under förberedelsen av maten. Turkish Airlines ser det som ett sätt att visa upp den turkiska gästvänligheten för hela världen.

Turkish Airlines grundades 1933 och är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Enligt Skytrax undersökning bland 18 miljoner passagerare har Turkish Airliens världens bästa economy class catering.Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 153 och antalet passagerare ca 30 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1050 destinationer.Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul.

Turkish Airlines flyger även med varumärket AnadoluJet mellan Stockholm och Ankara, samt Istanbul (SAW).