Fly Me AB

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 10:16 CET

Göteborg den 6 februari 2007

FlyMe satsar på resväskor

FlyMe har valt en helt ny mediekanal för sin nya marknadskampanj; resväskor.

På tisdag den 6 februari kommer FlyMe att synas på ett helt nytt sätt på Arlanda flygplats. I vår lanserar FlyMe flera nya utrikeslinjer från Stockholm/Arlanda och under tisdagen marknadsförs detta genom att FlyMe’s budskap syns på stora resväskor över hela flygplatsen.

- Vi använder oss av en helt ny marknadsföringskanal kan man säga, att ha våra budskap på stora resväskor känns givetvis mycket passande för ett flygbolag, säger Mats Jacobsson, kommersiell direktör på FlyMe.

Marknadsaktiviteten har tagits fram tillsammans med gerillabyrån Miami och det finns planer på fler nyskapande kampanjer.

- FlyMe har alltid varit ett modernt bolag som vill tänka i nya banor och denna resväskekampanj passar oss perfekt, säger Mats Jacobsson.

För mer information, kontakta:

Mats Jacobsson, Kommersiell direktör, FlyMe
mats.jacobsson@flyme.com
Mobil: +46 (0)732 06 04 15
Tel vxl: +46(0)31 301 00 00

FlyMe är Sveriges lågprisflyg. Med Landvetter som bas erbjuder FlyMe direktflyg till och från 14 europeiska storstäder och semesterdestinationer. Med Stockholm Arlanda som bas flyger FlyMe till och från Göteborg och Malmö samt till Nice och Alicante. Från och med den 25 mars 2007 utökas trafiken från Stockholm Arlanda till att innefatta även Luleå och Rom. Malmö Sturup utökas från och med den 25 mars med destinationerna Nice, Alicante och Bologna. FlyMe är listat på Stockholmsbörsens First North.