Fly Me AB

FlyMe startar direktlinje mellan Göteborg och Barcelona

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2006 10:39 CET

Den 1 juni i år börjar FlyMe flyga direkt mellan Göteborg och Barcelona. Flygbolaget väljer därför att lägga sin planerade Düsseldorflinje på is.

- Sedan vi i slutet av förra året beslutade oss för att starta våra tolv nya Europadestinationer har vi sett över dem och funnit att det är en mycket större efterfrågan på en direktlinje från Göteborg till Barcelona än från Göteborg till Düsseldorf, säger FlyMe’s VD Fredrik Skanselid.

Düsseldorflinjen skulle, tillsammans med FlyMe’s ytterligare elva nya direktlinjer ut i Europa, starta den 30 mars. Men den planen skrinläggs alltså nu. De resterande elva linjerna kommer dock att startas enligt plan och Barcelonalinjen startas upp den 1 juni i år. Bokningsstart under nästa vecka.

- Vi vill verkligen satsa på Barcelona och det innebär att vi måste vi dra in något annat. Att det blev Düsseldorf beror på att efterfrågan inte var lika stor, säger Fredrik Skanselid.

För mer information, kontakta:

Fredrik Skanselid, VD FlyMe
fredrik.skanselid@flyme.com
Mobil: +46 (0) 736 82 22 01
Tel vxl: +46 (0) 31 301 10 00
www.flyme.com

Johannes Georgsson, vice VD
johannes.georgsson@flyme.com
Mobil: +46 (0) 736 82 22 02
Tel vxl: +46 (0) 31 301 10 00
www.flyme.com

FlyMe är Sveriges lågprisflygbolag. Med Landvetter som bas erbjuder FlyMe direktflyg till och från tolv europeiska storstäder och semesterorter. Därtill flyger FlyMe, med Stockholm/Arlanda som bas, till och från Göteborg, Malmö, Östersund och Helsingfors. FlyMe är listat på Stockholmsbörsens Nya Marknaden.