Fly Me AB

FlyMe utökar flygplansflottan med en fjärde Boeing 737-300

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2004 16:22 CEST

I slutet av maj utökar Fly Me sin flygplansflotta med ytterligare en Boeing 737-300. Sammanlagt har FlyMe därmed 4 plan som trafikerar Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors.
- Detta gör att vi kan optimera vår Helsingforstrafik med en avgång 07.10 från Helsingfors till Stockholm, vilket gynnar framförallt affärsresenärerna på linjen. Dessutom kan vi erbjuda direktflyg från Göteborg till Nice & Palma under hela sommaren, vilket det har varit stor efterfrågan på, säger FlyMe:s VD Fredrik Skanselid.

Lågkostnadsbolagets fjärde Boeing, som beräknas tas i bruk i slutet av maj, innebär att FlyMe helt enligt planerna kan fortsätta sin expansion, med fler charterflygningar under sommaren och en utökad och förbättrad tidtabell till hösten. Efterfrågan på FlyMe:s produkt har varit över förväntan, framförallt under "peak hour". För att kunna optimera tidtabellen under peak hour och fortsätta expansionen avser FlyMe att senare utöka flygplansflottan ytterligare.

FlyMe är ett lågkostnadsbolag som med Stockholm som nav flyger till/från Göteborg, Malmö och Helsingfors från 195 kr. Under sommaren flyger vi även från Göteborg till Nice och Palma från 495 kr. Alla biljettpriser är inklusive skatter och avgifter och biljetterna är fullt ombokningsbara.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Skanselid, VD, FlyMe Sweden AB
Fredrik.skanselid@flyme.com