flygtorget.se

FlyNordic förbättrar för Luleåstudenter

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 09:58 CET

Fyra gånger bättre för Luleåstudenter

Från och med 1 februari utökar FlyNordic antalet studentbiljetter på rutten Stockholm Luleå/Luleå Stockholm. Flygbolaget erbjuder nu fyra gånger fler biljetter till specialpriset 399 kronor för enkel resa, vilket inkluderar skatter och avgifter. Tanken är att öka tillgängligheten för den berörda målgruppen.

- Det är ingen tillfällighet att vi utökar satsningen på Norrland, det är en mycket viktig region för oss. Studenter reser ofta inrikes och genom att släppa fler biljetter till specialpris satsar vi på långsiktiga relationer med morgondagens affärsresenärer, säger Maunu von Lüders, VD på FlynNordic.

Studentbiljetterna kan köpas av personer i alla åldrar registrerade för heltidsstudier* och som dessutom är innehavare av Studentkortet med blått terminsmärke. (* minst 15 poäng på minst 75 procents studietakt)

Uppskattat av studenter
2006 utsåg landets högskolestudenter FlyNordic till det allra mest studentvänliga företaget. Priset delas årligen ut av Studentkortet till det företag som har den mest förmånliga produkten eller tjänsten för studerande i Sverige.

- Studenter vill, och har ofta behov av att, resa snabbt och smidigt samtidigt som de har en begränsad budget att röra sig med. Därför är det roligt att kunna erbjuda dem att flyga till dessa priser och dessutom oerhört inspirerande att de visar sin uppskattning tillbaka, avslutar Maunu.

För ytterligare information, kontakta:
Maunu von Lüders, VD FlyNordic
e-post: maunu@flynordic.com