Actus Flytt & Express AB

Flyttips från Actus Flytt & Express

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 09:10 CEST

Här bjuder Actus Flytt, en välkänd aktör bland flyttfirmor i Stockholm, på en lista med saker som kan vara bra att komma ihåg inför flytten. Det här tänker du på när det är en månad kvar till flytt.

2-4 veckor innan flytt
• Kontakta försäkringsbolag och ändra eller säg upp dina aktuella försäkringar.
• Har du barn meddelar du dagis och/eller skola om att barnen flyttar.
• Boka eventuell flyttstädning och hantverkare

1 vecka innan
• Anmäl din flytt till Svensk Adressändring mm.
• Skicka adressändring till släkt, vänner, föreningar mm.
• Beställ flytt av telefonen.
• Säg upp el abonnemanget.
• Säg upp eventuell kabel-Tv och beställ nytt abonnemang till din nya adress.
• Beställ eventuell magasinering.
• Beställ/fixa flyttlådor.
• Gå igenom vind, källare, förråd och garage. Sortera kläder, böcker och annat som ska kasseras eller skänkas bort.

Om Actus:
Actus Flytt & Express AB är en av Stockholms mest välrenommerade flyttfirmor och erbjuder alla tjänster som har med flyttning att göra. Kunderna är såväl företag som privatpersoner. För kunder som söker en flyttfirma eller städbolag i Stockholm är Actus sedan många år ett naturligt val.

Actus levererar även andra tjänster som har med flytt att göra, exempelvis packning och magasinering. Med hjälp av sitt eget städbolag, Actus Städ AB, utförs regelbunden städning hos företag och i privata hem samt flyttstädning. Actus har även goda kontakter med internationella speditörer och tillhandahåller transporter ut i Europa och övriga världen. Actus flyttfirma har kontor beläget centralt i Stockholm.
Fler tips och mer information: www.actusflytt.se