Ballograf AB

Följ Ballograf på Facebook

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 11:20 CEST

På Ballografs Facebooksida försöker vi samla nyheter, information, kuriosa och allt annat som förknippas med vårt företag och våra produkter. Vi tar tacksamt emot synpunkter, idéer, förslag, (ris) och ros, allt som kan förbättra vardagen för alla pennälskare. www.facebook.com/Ballograf Gå in på länken och "gilla" Ballograf!

Ballograf är ett svenskägt företag som producerar de välkända Ballografpennorna. Pennor erkända för sin kvalitet och skrivkänsla, vilket är grundat på mer än 60 års erfarenhet av penntillverkning. I norden har Ballograf under lång tid varit ett välkänt varumärke, men i dagsläget exporteras mer än hälften av pennorna ut i världen. Ballografprodukter säljs framgångsrikt i bl a Japan, Frankrike, Schweiz, italien, Polen, Tyskland, Österrike och USA. Produktionen sker dock fortfarande på hemmaplan i Västra Frölunda, strax utanför Göteborg. De 35 anställda producerar varje år över 4 miljoner pennor.