E.ON Sverige AB

Följ Energiutblick via livestreaming direkt i MyNewsdesk

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 15:39 CET

Den 13–15 mars, på Energimyndighetens konferens Energiutblick i Göteborg, kommer vi livestreama genom Bambuser, direkt här på E.ONs pressrum på MyNewsdesk.

Vi är på Energiutblick för berätta mer om vad vi och våra samarbetspartners bidrar till i omställningen av energisystemet. Vi vill gärna att du följer med oss till Energiutblick, genom att följa vår livestreaming från eventet. Bland annat kommer vi att försöka fånga in atmosfären från mässan, göra intervjuer med besökare och kändisspana bland besökarna. Vi kommer även att filma från vår monter, där vi visar den senaste tekniken, de smartaste lösningarna och mest inspirerande erfarenheterna från vårt arbete med att bygga det hållbara samhället. Och vi vill gärna ha dig med. Se livestreamingen nedan:

Förutom vår livestreaming från mässan, kommer vi också att streama de olika seminarier som kommer att äga rum i E.ONs monter:

Den 14 mars
11.40–11.55 Det smarta hemmet
Vesna Wågmark, projektchef Smart Homes
Magnus Lindström, teknikansvarig Smart Homes

13.00–13.15 Framtidens hållbara städer
Mattias Örtenvik, projektchef Business Innovation

Den 15 mars
11.40–11.55 ESS – Den hållbara forskningsanläggningen
Richard Bengtsson, projektchef Business Innovation

13.00–13.15 Går det att spara el genom att göra den synlig? Vi testar just nu på 10 000 hushåll.
Maria Rode, projektledare Varumärke & Kommunikation

E.ON Sverige ingår i den tyska E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag, med verksamhet i Europa, Ryssland och Nordamerika. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2010 cirka 43 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.