IT/BPO Sri Lanka

Följ med till Sri Lanka upptäck möjligheterna på en snabbt växande hubb

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2016 11:39 CEST

Sri Lankas har ett fantastiskt geografiskt läge vid den södra spetsen av Indien är i korsningen av de viktiga handelsvägar som förbinder södra Asien, Fjärran Östern och Stilla havet med Europa och Amerika.

För företag som har behov av;sänkta kostnader, flexibilitet och kompetensförstärkning inom IT är Sri Lanka dessutom en perfekt destination. Möjligheterna att tryggt etablera sitt eget utvecklingscenter (litet, mellan eller stort) är många.Något som både internationella och svenska företag har gjort, men det finns utrymme för fler.

I oktober arrangeras en introduktionsresa till Colombo.

ITBPO Sri Lanka inbjuder företag med behov av sänkta kostnader, flexibilitet och kompetensförstärkning inom IT att följa med på en resa till Colombo för att dels vara med på många av aktiviteterna på WEDF dels få möjlighet att träffa företag som kan vara intressanta för svenska företag att samarbeta med framgent.

Resan sker i samarbete med Sweden-Sri Lanka Business Council (www.sslbc.se).

Läs mer om Sri Lanka och kommande resa - länk

Läs mer om Sri Lankas It-industri - länk

Kontakt: info@itbposl.com eller telefon 08-515 189 00

Vi är ett svenskt team med en djup kunskap om Sri Lanka och den nordiska IT-marknaden som främjar kontakter och information om IT och BPO outsourcing på Sri Lanka.