Fönsterlyften i Syd AB

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 12:42 CET

De som försökt lyfta av eller hänga på sidhängda fönster har inga problem att förstå problematiken som fönsterlyften i Syd funnit lösningen till.

Fönsterlyften i Syd AB har i samarbete med glasmästare, målare, och byggföretag utvecklat den enda lättanvända, säkra och praktiska lyften för sidhängda fönster som finns på marknaden.

I princip så kan vem som helst använda sig av deras fönsterlyft. Den är enkel att använda och är ett självklart verktyg för dem som jobbar med fönster.

Verktyget kommer väl till pass speciellt när gamla fönster ska renoveras eller målas om. Den är 100% säker och kan med lätthet användas i alla väder av en person.

I framtagandet av fönsterlyften har upphovsmannen Gunnar Möller främst tänkt ur ett kulturvärdesperspektiv. Gunnar har alltid uppskattat gamla hantverk, och med tanke på att så många gamla fönster byts ut mot nya, så har Gunnar tagit fram fönsterlyften som underlättar för fackmän att lättare ta av och renovera gamla fönster.

Fönsterlyften går dock att användas på alla typer av sidhängda fönster.

Fönsterlyften är tillverkat helt i rostfritt stål här i Sverige, och hyrs ut av Fönsterlyften i Syd AB.

Fönsterlyften går dock att användas på alla typer av sidhängda fönster.