Philipson Söderberg AB

För dig som tycker om rosé, vin till grillat, läskande drinkar och nyhetstips om dryck.

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 14:33 CEST

Sommarnumret av Philipson Söderberg magasin är ute. 30 000 prenumeranter har i dagarna mottagit senast numret av Philipson Södeberg magasin som ges ut fyra gånger per år och är gratis.
Nummer 2  innehåller t ex roséskola, grillat och vin med smaker från Sydafrika, grönt är skönt - Midori smakar sommar och mycket mer. Dessutom en intervju med Marie Ledin, vd Polar Music Prize.

Innehåll nr 2 2011;

4. Mixat: med dryckesnyheter, recept, tips och chans för dig att vinna grillgurun Jonas Borsséns senaste bok.

5. Välkommen till River Café– kvarterskrogen mitt i Göta älv. Här trivs stammisar, vinälskare och brudpar lika bra.

10. Philipson Söderberg Magasin möter Marie Ledin, som laddar inför höstens stora fest: Polar Music Prize.

12. Melonen är som en härlig present från naturen till oss. Inte konstigt att melonlikören Midori smakar sommar.

14. Sydafrikanerna är stolta över sina fantastiska viner. Och de älskar att grilla. Vi har träffat Andrea Freeborough, vinmakaren bakom Fleur du Cap – och bjuder på några fantastiska recept.

22. Rosévin hör sommaren till. Men hur blir vinet rosa? Och när ska jag dricka vilken rosé? Philipson Söderbergs Johan Edström vet.

24. Vinvalet: Masi Brolo di Campofiorin Oro till kryddig lax på grillen.

28. Dryckesguiden– här hittar du sommarens spännande nyheter och hela Philipson Söderbergs sortiment av utvalda drycker.

34. Till sist:en härlig jordgubbsbakelse i glas. Muscatvin från Côtes du Rhône blir perfekt till.

Läs senaste numret här; http://issuu.com/philipsonsoderberg/docs/psmag_nr2-11

Önskas en gratisprenumeration skicka din fullständiga postadress och födelseår till: prenumeration@philipsonsoderberg.se

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg är ett självständigt dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation. Med tradition och erfarenhet i branschen, både internationellt och på den svenska marknaden, fyller Philipson Söderberg en viktig roll i att nå visionen - att bli den ledande koncernen inom alkoholhaltiga drycker i Norden, Baltikum och norra Europa.