Veterankraft AB

För Ingmar, 72, har vardagen förändrats totalt – Nu expanderar Veterankraft och etablerar sig i Nacka Värmdö

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 09:58 CEST

”För mig är känns det väldigt bra att fortfarande fylla en funktion i samhället. Att jobba hos Veterankraft gör det även möjligt för mig att dryga ut pensionen.” Ingmar, 72.

Innan Ingmar kom till Veterankraft kändes dagarna långa och tråkiga. Han saknade även känslan av att känna sig behövd i samhället. Idag är Ingmar en eftertraktad person av såväl privatpersoner som företag. Han hjälper privatpersoner regelbundet med deras trädgårdar och i deras hem. Han har även ett stort uppdrag för en fönstertillverkare.

Veterankraft har som affärsidé att hyra ut erfarna och motiverade personer som är avtals- och ålderspensionärer. Kunderna är företag, privatpersoner och offentlig sektor.

Sedan starten för 2,5 år sedan har Veterankraft nått stor framgång och idag är konceptet spritt över hela landet. Veterankrafts ambition är att bli det största bolaget inom sin nisch och en viktig strategi för att nå dit är etablering av lokalkontor.

”Vi har idag mer än 2000 veteraner som vill jobba hos oss. Det känns väldigt inspirerande att genom lokal anknytning ge möjlighet för en stor outnyttjad grupp duktiga och erfarna personer att jobba vidare utifrån sina egna villkor” säger Peter Ahlberg, grundare.

I Sverige finns det snart 2 miljoner pensionärer, väldigt många känner att de har mer kvar att ge på arbetsmarknaden. Det finns med andra ord massor av outnyttjad kunskap och kompetens bland veteranerna.

Charlotte Fryklund  kommer att driva Veterankraft i Nacka/Värmdö. ”Jag är övertygad om att lokal närvaro ger hög kvalitet både för de veteraner som vill jobba hos oss och de kunder som har behov av våra tjänster och jag ser verkligen fram mot möjligheteten att få jobba med så erfarna och motiverade människor. Alla som är intresserade är mer än välkomna att anmäla sig på hemsidan eller ringa.”, säger Charlotte.

Charlotte Fryklund

Veterankraft Nacka/Värmdö