Volvokoncernen

För kännedom

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2003 10:04 CET

Följande information går idag ut internt inom Volvokoncernen:

”Bästa kollegor,

Jag vill tacka för alla brev, e-mail, lyckönskningar och annat stöd jag fått inför min operation. Jag är nu hemma igen, efter en operation utan komplikationer. Operationen utfördes på Östra Sjukhuset i Göteborg av det mycket professionella och vänliga GUCH-teamet. Naturligtvis är jag mycket tacksam och glad över att mitt hjärtproblem upptäcktes och kunde avhjälpas så relativt enkelt.

Jag mår nu utmärkt och har börjat arbeta lite smått i hemmet med hjälp av dator och telefon. Jag räknar med att vara tillbaka i full produktion inom ett par veckor.
Hjärtligt (!) tack också till Lennart Jeansson, och alla i koncernledning och på huvudkontoret, som på olika sätt hjälpt till under min frånvaro.

Allra bästa hälsningar

Leif”

Mårten Wikforss, presschef AB Volvo, telefon 031-66 11 27

2003-12-05

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 71 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Frankfurt och på NASDAQ i USA.