Volvokoncernen

För kännedom: Följande information går idag ut internt inom Volvokoncernen:

Pressmeddelande   •  Nov 20, 2003 12:33 CET

”Kollegor,

För att förekomma eventuella rykten vill jag meddela er att jag kommer att vara borta från jobbet i ungefär en månad. Bakgrunden är den att jag för en tid sedan drabbades av en cirkulationsrubbning. Efter en tids observation och kontroller har läkarna nu hittat orsaken till denna, vilket jag är tacksam över. Cirkulationsrubbningen visade sig bero på ett hål mellan förmaken i hjärtat. Detta skall avhjälpas genom en relativt rutinartad operation med hjälp av så kallad titthålskirurgi under den närmaste tiden. Jag kommer därefter att bli ordinerad vila i hemmet. Lite beroende på hur jag mår kommer jag att kunna arbeta hemifrån med telefon och dator och jag kommer under den här tiden att samordna koncernchefsuppdraget med Lennart Jeansson, som är vice koncernchef. Läkarna räknar med att jag kommer att kunna arbeta som vanligt igen runt årsskiftet.

Leif Johansson”

Mårten Wikforss, presschef AB Volvo, telefon 031-66 11 27

2003-11-20

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 71 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Frankfurt och på NASDAQ i USA.