TradeTech Consulting

För sjätte året i rad: Virtusa ingår i prestigefyllda Global Services 100!

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2014 10:32 CET

Virtusa, ett globalt it-konsultföretag som nyligen förvärvat svenska TradeTech Consulting AB, har nominerats till 2013 Global Services 100 (GS100), en lista över de hundra ledande globala tjänsteleverantörerna inom IT outsourcing (ITO) och Business Process Outsourcing (BPO). Bakom listan står mediekoncernen Global Services."Denna nominering är ett erkännande av vår ledande position inom de branscher vi betjänar, de värden vi ger våra kunder och den innovativa kompetensen i våra globala dotterbolag", säger Virtusas VD Kris Canekeratne.

"Den globala tjänstemarknaden är dynamisk. Även om många teknikbudgetar fortsatt är begränsade har marknaden skriande behov av att anpassa sina it/IT-system och processer för att inkludera mobilitet, moln, analyser och sociala medier. Företagen på GS100-listan är snabba att anpassa sig till nya förutsättningar. Den stora skiljelinjen mellan dessa företag ligger i förmågan att leverera konkreta affärsresultat", säger Ed Nair, redaktör hos Global Services. Global Services 100, nu inne på sitt åttonde år, är ett verktyg som hjälper köpare av affärs- och tekniktjänster att finna och välja rätt leverantör. Den analytiska modellen i GS100 bygger på fyra viktiga kriterier: leveransförmåga och ledarskap, kundernas kvalitet och mognad, tjänsteutbudets bredd samt global täckning.
För den kompletta GS100-listan, se: http://www.globalservicesmedia.com/global-services/analysis/203192/the-2013-gs-100-defining-leadership-global-it-business-process-outsourcing.

Media kontakt

Maggie Warbrick
Public Relations and Marketing
+46 70 688 78 87
maggie.warbrick@tradetechconsulting.com

About TradeTech Consulting
TradeTech Consulting is a leading consultancy to the treasury, asset management and capital markets segments. Combining in-depth segment expertise with comprehensive capabilities, TradeTech Consulting offers a complete range of services to its customers spanning from management consulting to technology to sourcing of entire functions or systems. Established in 1998, TradeTech Consulting serves leading financial institutions and companies worldwide. Visit us at www.tradetechconsulting.com.