Allt för föräldrar

Föräldraledighet och skola dominerar bland frågorna till Politikerpanelen

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 08:32 CEST

Politikområden som regler och ersättning för föräldraledighet samt skolan dominerar bland de frågor som de hundratusentals användarna av community-sajten Allt för föräldrar, ställer inför valet 2010 till sajtens Politikerpanel.

Under den första veckan, mellan den 23 och 31 augusti, som det har varit möjligt att ställa frågor till politikerpanelen, har vid över 200 tillfällen närmare 1 000 frågor ställts till de sju riksdagspartiernas representanter.

– Initiativet att inför valet tillhandahålla en Politikerpanel som kan svara på frågor från Allt för föräldrars community, ser ut att bli en succé, säger Peter Scheffer, VD på Allt för föräldrar. Vår community är mycket engagerad i frågor som berör småbarnsföräldrar och gravida, och det bekräftas också av att det stora intresset för möjligheten att ställa frågor till vår Politikerpanel om politikområden som berör barnfamiljer.

– På Allt för föräldrar kommer vi efter valet fortsätta med att lansera nya sätt att informera om politikområden som intresserar vår community och att avläsa hur våra användare värderar olika politiska utspel som berör småbarnsföräldrar, avslutar Peter Scheffer.

Drygt 40 procent av frågorna från Allt för föräldrars community till Politikerpanelen berör regler och ersättningsnivåer för föräldraledighet och vårdnads- och barnbidrag och cirka 20 procent av frågorna handlar om skolan, förskolan och barn med särskilda undervisningsbehov. Den tredje största kategorin, cirka 16 procent av frågorna, rör sig om vårdnadstvister och umgängesrätt. Andra återkommande frågor handlar om barn i sjukvården, allmänt om barnfamiljers ekonomi och brott mot barn, grooming eller mobbning på nätet.

Samtliga sju politiska partier har fått ungefär lika många frågor och de tre politiska partier som har fått flest frågor är socialdemokraterna, moderaterna och kristdemokraterna i den ordningen.

För mer information kontakta:
Allt för föräldrar AB: Peter Scheffer VD, 0708 663 994; peter.scheffer@alltforforaldrar.se
Läs mer om resultatet från politikerpanelen.

Om Allt för föräldrar
Allt för föräldrar AB är ett mediehus som vänder sig till dig som är gravid och till småbarnsföräldrar. Idag är Allt för föräldrar en av Sveriges största communities på Internet för målgruppen med drygt 200 000 unika besökare i veckan, och tillsammans med Magasinet Föräldraguiden och sina unika e-DM aktiviteter når Allt för föräldrar över 80 procent av alla gravida och småbarnsfamiljer i Sverige. I styrelsen återfinns bla Peter Lindell, styrelseordförande, och Carl Palmstierna. Inför valet lanserades en Politikerpanel bestående av ledande familjepolitiska representanter från de sju riksdagspartierna till vilka Allt för föräldrars användare har möjlighet att ställa frågor mellan den 23 augusti och 15 september.