Scandinfo Marketing Research

Förändring är en nödvändighet - Nya Autopedia

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 07:30 CEST

Autopedia är en undersökning och en tjänst för dig och alla andra nybilsköpare. Här samlas "nybilsåsikter" under ett tak och där upplevelser om både bilar och återförsäljare blir tillgängliga för varandra och för bilbranschen. Om ett par veckor fyller Autopedia 2 år och under den här tiden har mer än 100 000 svar samlats in från nybilsköpare runt om i landet.

I samband med 2-årsdagen är det dags att blicka framåt då förändring är en nödvändighet för att utvecklas. Resultatet är en helt ny webbsida som kommer att lanseras lite längre fram i sommar. Vi har lyssnat på alla som använder Autopedia om vad som har saknats, varit otydligt eller kan göras bättre.

Fokus har också varit på vad man som konsument, kund och ägare tycker och tänker om sin bil och handlaren du köpte den hos. Inte så mycket på produktspecifikationer och fakta. Förutom utseendet ligger de största nyheterna i huvudfunktionerna att lämna svar och hämta information, med bl a en helt ny sökfunktion. Dessutom kommer vi att släppa en webbaserad företagslösning för återförsäljare och generalagenter som är intresserade av mer och fördjupad information om sina kunder.

Scandinfo är ett av Sveriges ledande marknads-undersökningsföretag inom kundnöjdhet och varumärkesutveckling. Vi fokuserar på att göra lösningar där marknadsinformation blir till konkreta verktyg för att nå uppsatta mål.

Vi vänder oss till företag som har stor tilltro till värdet av starka varumärken och nöjda kunder.

Följ oss på Facebook