Alert Alarm AB

Förändringar i ledningen för TL Detect

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 09:57 CET

Då Daniel Eriksson får rollen som arbetande styrelseordförande. I samband med den organisatoriska förändringen kommer Kalle Leffler att ansvara för den operativa driften i rollen som COO.

”Daniel har som VD gjort ett otroligt arbete under 18 månader och det är viktigt för vår fortsatta utveckling att Daniel är kvar i organisationen. Vi kommer att fortsätta bygga på den grund vi står på idag. Vi har ett spännande 2014 framför oss med flertalet nyheter som kommer att lanseras. Fokus för 2014 är att fortsätta utveckla vårt koncept, vår kommunikation och försäljning för att få människor i alla typer av boenden att förstå att ett hemlarm löser fler behov än bara skydd mot inbrott”, säger Kalle Leffler

Som bolagets VD utses Nicklas Manns. Nicklas Manns är grundare av TL Detect och har även tidigare verkat som VD.

”I den fas där vi nu befinner oss har vi valt att göra den här uppdelningen. Min roll som VD kommer i första hand ha en administrativ inriktning och jag kommer fokusera på att supporta Kalle samt bedriva produkt- och konceptutveckling. Kalle har i olika positioner inom bolaget under de senaste sex åren samlat stor erfarenhet om våra kunder och samarbetspartner samt kan vår affär och organisation. Det ligger helt i vår linje att internt rekrytera talanger som över tid får utökat ansvar”, säger Nicklas Manns.

De organisatoriska förändringarna är sedan mitten av november på plats.

För mer information kontakta:

Kalle Leffler, COO, 0709-540 777, kalle.leffler@detectlarm.se
Nicklas Manns, VD, 070-553 11 26, nicklas.manns@detectlarm.se

Alert Alarm erbjuder ett nytt larmkoncept som övervakas via mobilen till en låg månadskostnad. Utöver detta erbjuder Alert Alarm även hemlarm med kostnadsfria väktarutryckningar från G4S. Larmen som ger skydd mot brand, vatten och inbrott kan du alltid styra med mobilen.