INVISIO Headsets AB

FÖRÄNDRINGAR I NEXTLINKS STYRELSE

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 08:59 CET

Ole Oftedal lämnar Nextlinks styrelse. Skälet härtill är en tilltagande intressekonflikt samt andra tidskrävande uppdrag, som inte gör det möjligt för Oftedal att delta i styrelsens löpande arbete i den omfattning som är önskvärt.

För mer information, vänligen kontakta:
Christian Paulsson
Styrelsens ordförande, Nextlink
E-mail: christian@lage.se

Om Nextlink
Nextlink är ett teknikföretag som utvecklar teknologier och produkter för ljudkommunikation. Företaget arbetar inom tre affärsområden; trådlösa Bluetooth headsets under varumärket INVISIO, trådförsedda, professionella headsets under varumärket INVISIO PRO vilka baseras på Nextlinks patenterade käkbensteknologi samt teknologiutveckling för OEM kunder.

Kärnan i Nextlinks verksamhet härstammar från Invisioprodukterna, vilka bygger på bolagets patenterade teknologi kring käkbenmikrofoner. Utöver det förfogar Nextlink över två patent, det ena avseende en fästanordning (softspring), det andra avseende en terminal för VoIP-telefoni.

Nextlinks affärsidé bygger på att utveckla, marknadsföra och sälja headsetprodukter för ljudkommunikation, såväl under sitt eget varumärke som för OEM (kontraktstillverkning).

Nextlinks vision är att ge människor möjlighet att kommunicera komfortabelt i alla ljudmiljöer.

Nextlink AB (kortnamn: NXTL) är ett noterat bolag på Stockholmsbörsens First North lista. Nextlink har sitt huvudkontor I Köpenhamn, Danmark.