Swedbank

Förändringar i Swedbanks stabsledning

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 13:13 CEST

Jan Lilja, som idag är chef för för Swedbank Group Treasury har utsetts till ny CRO i Swedbank och tar därmed över ansvaret för koncernens Riskkontroll.

Ny chef för Swedbank Group Treasury blir Mikael Edler som för närvarande är chef för Swedbanks kontorsrörelse i nordöstra Stockholm. Mikael Edler har arbetat i Swedbank sedan 1996 och har mer än 15 års erfarenhet av arbete på ränte- och valutamarknaden både i Sverige och i New York. I Sverige har han arbetat som valutachef på Swedbank Markets och varit chef för Swedbank Private Banking.

Förändringarna träder i kraft den 1 november 2008.

För ytterligare information:
Mikael Inglander, CFO och stabschef, Swedbank, tfn: 08-585 913 14
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

Swedbanks vision är att vara den ledande finansiella institutionen på de marknader vi är verksamma. Swedbank har totalt ca 9 miljoner privatkunder och ca 600 000 företagskunder med 459 kontor i Sverige, 300 kontor i de baltiska länderna samt 190 kontor i Ukraina. Koncernen har även verksamhet i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, St Petersburg och Tokyo. År 2007 uppgick balansomslutningen till 1 600 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 22 000. Läs mer om Swedbank på www.swedbank.se.