YouCruit

Fördelarna med att använda YouCruit - Video CV

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 10:18 CEST

Ett video CV kan vara allt från att man rappar fram sitt CV till att man gör en påkostad filmproduktion, vilket kan vara svårt och kanske inte riktigt gångbart för alla. Man sticker definitivt ut från mängden av alla vanliga CV som skickas, men hur många vill egentligen behöva sjunga eller dansa sig till en jobbintervju?

Ska man skicka CV, video eller båda?

Att bara skicka in en video gör att man ibland missar många av de vitala delar som behövs i ett vanligt CV. Det finns därför många fördelar med att använda ett Video CV verktyg som YouCruit som erbjuder en CV mall med inbäddad video. Det gör att du inte behöver välja det ena eller andra sättet, utan medYouCruit får du det bästa av båda världar.

Du kan visa upp dig!

Vill du verkligen få fram vem du är på papper är det bästa sättet att anlita en författare som kan fånga “DIG” och beskriva din personlighet, karisma och charm på ditt CV eller personliga brev. Skämt åsido. Det är oerhört svårt att beskriva vem man är som person i ord på papper så de flesta hamnar i fällan där man beskriver sig som: positiv, gillar att ha många bollar i luften, är kreativ och eventuellt envis om man nu måste säga något negativt.

Du behöver ingen särskild utrustning

Att skapa ett YouCruit Video CV är gratis så allt du behöver göra är att sätta dig framför en dator med webcam och klicka på record knappen.

Ha alltid ett färskt CV

De flesta som har siktet inställt på ett par olika “drömarbetsgivare” har någon gång skickat in en spontanansökan och hoppats på att få svar. Ibland kan det gå veckor, månader eller som i vissa fall år innan de har ett anställningsbehov då de går igenom CV högarna och då är sannolikheten att ett vanligt CV hunnit bli inaktuellt. Med YouCruit skickar man sin profillänk vilket i sin tur betyder att när man uppdaterar i sin profil så ser arbetsgivarna som har profillänken alltid den senaste, mest uppdaterade versionen.

Dela & sprid via sociala medier

Eftersom man med YouCruit aldrig skickar iväg några tunga dokument utan endast delar med dig av din profillänk så kan man marknadsföra sitt CV enklare och mer effektivt än någonsin tidigare. Skicka som ett  Facebook meddelande till de där arbetsgivarna som aldrig tycks lägga ut annonser, skicka ut den som en tweet och tagga tweeten med de sökord dina favoritarbetsgivare kan tänkas söka på.

Hur ser arbetsgivarna på det?

Vissa anser att Video CV gör att man går mer på utseende än färdigheter och så må vara om man endast skickar en video. Skapar man ett YouCruit Video CV får man med det bästa av båda världar. Arbetsgivarna ser vem du är och de har all relevant information om dina färdigheter i CV form.

Man kan säga att det för arbetsgivarna är som att söka upp sin blind date på nätet och hitta en video. Hade du klickat, eller hade du låtit bli och lagt hela fredagskvällen på att då se om det var rätt personlighet för dig? Smaksak.

För varje ledig tjänst finns tusentals personer som är kvalificerade. På pappret. I verkligheten handlar det många gånger bara om några få sekunder tills du vet om en person verkligen är rätt kandidat för ditt företag. YouCruit ger dig tillgång till de få värdefulla sekunderna direkt i mobilen eller datorn.

YouCruit tillhandahåller en lätthanterlig databas av spännande talanger. De utvalda kandidaterna katalogiserar du direkt i din personliga CV-portfölj. I kandidaternas egeninspelade presentationsvideos ser du om den där kemin existerar. Kalla till intervju med en knapptryckning. Du behöver inte ens sitta vid en dator.

Nittio procent av mänsklig kommunikation sker via ord, utstrålning och allt det där som inte är text. Det gäller även för din företagspresentation. Vår videotjänst kan hjälpa dig att bli synligare för att attrahera de allra bästa.