Mobilisering mot narkotika

Förebygg.nu den 15-17 november i Göteborg

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 13:09 CEST

Är du intresserad av att

veta vad Gudrun Schyman har att säga om varför kvinnor inte pratar alkoholpolitik?
höra folkhälsominister Morgan Johansson presentera hur de nya handlingsplanerna på alkohol- och narkotikaområdet ska genomföras?
lyssna på Märta Tikkanen när hon beskriver Århundradets kärlekssaga?
höra allt detta och dessutom ha 42 olika seminarier och samtal om förebyggande arbete att välja mellan?
Då ska du anmäla dig till konferensen Förebygg.nu som går av stapeln i Göteborgs Folkets hus den 15-17 november. Fullständigt program finns på www.forebygg.nu.

Journalister som vill bevaka större delen av arrangemanget förhandsanmäler detta till anna.liedbergius@social.ministry.se. För kortare besök räcker det att visa upp sin presslegitimation vid registreringen.

Bakom arrangemanget står Länsnykterhetsförbundet Västra Götaland, Västra Götalandsregionen, Folkhälsokommittén, Kunskapskällar’n Göteborgs stad, Länsstyrelsen Västra Götalands Län, Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, Drogförebyggarna Västra Götaland, Alkoholkommittén och Mobilisering mot narkotika.