Stiftelsen Ekocentrum Syd

Föreläsning om sommarens väder och växthuseffekten

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 08:44 CEST

Tisdag 9 oktober kl. 18.00

Sommarens väder – har det med ”växthuseffekten/globala uppvärmningen” att göra? Lars Werner - meteorolog ,  ger dig svaren. Föreläsning på Ekocentrum kl. 18.00–19.30.

Evenemanget är kostnadsfritt och öppna för allmänhet och verksamma med intresse för utvecklingen av Kirseberg. Vid varje tillfälle finns möjlighet att diskutera hållbar utveckling och dina tankar och önskemål för hur stadsdelen ska utvecklas!

Du kan anmäla dig genom att mejla  info@ekocentrumsyd.se  eller ringa oss på tfn 040-290740 - för att säkert få plats. Det går även bra att anmäla sig på plats på Östra Fäladsgatan 46-48 i Sege Park. Kom i tid!

Varmt välkomna!

Stiftelse Ekocentrum Syd är en fristående stiftelse med uppdraget att påskynda omställningen till ett hållbart samhälle. Vi begripliggör komplexa frågor, sätter in detaljer i ett större sammanhang och skapar förutsättningar för ett engagerat hållbarhets- och förändringsarbete för både företag, offentlig verksamhet och privatpersoner.