Pythagoras Industrimuseum

Föreläsningsserie om det okända Norrtälje.

Pressmeddelande  •  2012-04-17 13:46 CEST

Pythagoras Industrimuseum arrangerar under år 2012 några spännande kvällar i Kafé Smedjan, med start kl 19, fikapaus och avslutning ca kl 21:
20 mars: En vandring längs Norrtäljeån
17 april: Gissa platsen - då och nu
16 oktober: Änglamakerskan från Rådmansö och andra förfärligheter. Ta gärna med en egen förfärlig historia och berätta!
20 november: Smak för Roslagsmat - nypontarsta och strömmingsskinka
Entré: 50 kr.

Hjärtligt välkomna! Ni som inte kan delta på plats kan följa vår live broadcast via Bambuser 20/3, 17/4, 16/10 och 20/11. Start kl 19.00: http://bambuser.com/node/2546615

Arr: Pythagoras Industrimuseum.

Pythagoras industrimuseum är inrymt i den tidigare motorfabriken Pythagoras ABs lokaler i centrala Norrtälje. Här visas arbetsförhållanden på en fabrik under första hälften av 1900-talet. Fabriken tillverkade råoljemotorer (tändkulemotorer) från början av 1900-talet fram till företagets nedläggning 1979. Motorfabriken Pythagoras är idag ett museum och levande industriminne, komplett med fungerande produktionsanläggning och kontor.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom