Förenade Service AB

Förenade Service AB förvärvar Högsätra Städ & Fastighetsservice AB på Lidingö

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 15:06 CET

Förenade Service AB fortsätter sin expansion i Sverige. Bolaget har, på den Östra Regionen, förvärvat Högsätra Städ & Fastighetsservice AB på Lidingö i Stockholm. Förvärvet är ett av flera kommande steg i företagets strategiska satsning på att stärka sin position inom facilities management, med ambitionen att bli en av de ledande rikstäckande aktörerna i Sverige.

Högsätra Städ & Fastighetsservice AB är ett mycket välskött företag och omsätter ca 30 MKR 2010. Förenade Service AB kommer uthålligt och långsiktigt att fortsätta samarbetet med grundarna och tidigare Ägarna till Lidingöföretaget Per Litzén och Sten Andersson.

Förenade Service koncernen ägs och drivs sedan mer än 50 år som ett familjeföretag av familjen Krogh, som 2010 förväntas omsätta cirka 2,5 Miljarder SEK med över 8 000 anställda, planerar att fortsätta sin starka expansion även under 2011. Omsättning och antalet anställda är i dagsläget jämt fördelade mellan Sverige och Danmark.

Kontaktperson till detta pressmeddelande:

Förenade Service AB, Verkställande direktör Marco von Peltzer, 0736 88 80 09

Marco von Peltzer