Swedbank

FöreningsSparbanken erbjuder den bästa bolåneräntan

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 09:50 CEST

FöreningsSparbanken erbjuder de kunder som skaffar lånelöfte marknadens bästa bolåneränta. Lånelöftet gäller i tio månader och innebär att kunden under perioden alltid får bästa ränta jämfört med övriga konkurrenters erbjudanden.

– Vi vässar vårt erbjudande ytterligare som ett led i vår strategi att alltid ha attraktiva erbjudanden till våra kunder. I dagens situation med hög konkurrens inom bolåneområdet vill vi säkerställa att våra kunder har tillgång till marknadens bästa bolåneerbjudande, säger Kjell Hedman, vice VD i FSB och chef för Kunderbjudande och Produkter.

Erbjudandet om lånelöfte med bästa bolåneänta gäller till och med 31 maj 2006. Kunden ska utnyttja sitt lånelöfte inom tio månader. De kunder som skaffar lånelöftet får tillgång till flera andra erbjudanden som till exempel räntefritt lån till handpenning, avgiftsfritt betal- och kreditkort under ett år samt ett antal rabattförmåner.

För ytterligare information:
Kjell Hedman, vice VD i FSB och chef för Kunderbjudande och Produkter, tfn 08-58 59 12 21
Jesper Berggren, presschef, tfn 0705-49 37 67

FöreningsSparbanken är en ledande nordisk-baltisk bankkoncern med 8,4 miljoner privatkunder och 396 000 företagskunder i Sverige, Estland, Lettland och Litauen. Tillsammans med de samverkande sparbankerna har koncernen drygt 750 kontor i Sverige. I de baltiska länderna finns ytterligare drygt 250 kontor. Utanför den nordisk-baltiska hemmamarknaden har koncernen verksamhet i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, S:t Petersburg och Tokyo. År 2005 uppgick balansomslutningen till 1 200 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 16 000. Läs mer om FöreningsSparbanken på http://www.fsb.se