Swedbank

FöreningsSparbanken utvecklar nya mobiltjänster tillsammans med Vodafone

Pressmeddelande   •  Jul 04, 2003 08:38 CEST

FöreningsSparbanken har slutit ett avtal med Vodafone om utveckling av mobiltelefonitjänster. I ett första steg blir det möjligt för FöreningsSparbankens och samverkande sparbankers 1,3 miljoner privatkunder i Internetbanken att teckna mobilabonnemang, köpa kontantkort och få tillgång till saldo och samtalsspecifikationer.

-Vi är först bland de nordiska bankerna att erbjuda våra privatkunder möjligheten att samla sin mobiltelefoni i Internetbanken, tillsammans med den övriga privatekonomin. Med den nya tjänsten kan kunden exempelvis fylla på barnens kontantkort på ett enkelt sätt, säger Eva-Kristin Öhman, chef för FöreningsSparbanken via Internet.

Avtalet innebär att FöreningsSparbanken och Vodafone gemensamt ska utveckla tjänster designade för bankens kunder.

-Vodafone är ett modernt och innovativt företag som ligger långt framme i utvecklingen av nya tjänster. I samverkan kan vi ytterligare förenkla vardagen för våra kunder, säger Eva-Kristin Öhman.

De första tjänsterna planeras att finnas tillgängliga i Internetbanken under hösten 2003.

För ytterligare information:
Eva-Kristin Öhman, chef FöreningsSparbanken via Internet, tfn: 070-661 23 50
Edvind Nygaard, projektledare FöreningsSparbanken via Internet, tfn: 070-661 23 51

Vodafone
Marie Persson Björkman, chef affärsområdet Service Provision, tfn: 0734-252606