Swedbank

FöreningsSparbankens dotterbolag Hansabank öppnar bankkontor i S:t Petersburg

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2006 15:43 CET

Fredagen den 24 mars inviger Hansabank Ryssland sitt kontor i S:t Petersburg. En presskonferens hålls kl 12.30 (lokal tid) på mässan "Swedish Brands and Senses", som Exportrådet arrangerar på Isakstorget 1, i S:t Petersburg. Presskonferensen hålls på engelska.

På presskonferensen medverkar FöreningsSparbankens VD och koncernchef Jan Lidén och Hansabanks chef i Ryssland Druvis Murmanis.

Hansabank är sedan 1 juli 2005 ett helägt dotterbolag till FöreningsSparbanken och har sedan tidigare leasingverksamhet i Moskva, S:t Petersburg och Kaliningrad. I september förra året öppnade Hansabank Ryssland sitt första bankkontor i Moskva. Bankkontoren i Moskva och S:t Petersburg kommer att erbjuda kvalificerad bankservice till baltiska, nordiska och ryska företagskunder. Senare i år öppnas ytterligare bankkontor i Kaliningrad.

Mässan ”Swedish Brands and Senses" ingår i Exportrådets stora Rysslandssatsning, Sweden:Upgrade, där Hansabank är en av huvudsponsorerna. På mässan visas det bästa Sverige har inom turism, design, inredning, livsmedel och mode. Efter en rundresa i
olika regionstäder under april och maj avslutas Sweden: Upgrade i Moskva i juni. Läs mer på www.exportradet.se

Välkommen!

För ytterligare information: