Piab AB

Förenklar valet av våra produkter

Press Release   •   Jul 10, 2013 15:06 CEST

Vi har i dag lanserat några nya verktyg, applikationskonfiguratorer, som vi kallar dem, för att hjälpa dig att välja rätt Piab-produkt för din specifika applikation.

• Hantering av säckar och påsar med flytande, ömtåligt eller fast innehåll med hjälp av sugkoppar och vakuumpumpar/generatorer.
  • Transport av pulver eller granulat i rörsystem med våra piFLOW®-vakuumtransportörer.

När du beskrivit din applikation med hjälp av ett antal steg, så presenteras du ett förslag på en lösning och kan ladda ner en applikationsöversikt, datablad och CAD-filer.

Vi har tidigare lanserat palleteringskonfiguratorn (en piLEAN™-lösning) och kommer att fortsätta introducera fler applikationskonfigatorer senare i år.

Piab grundades 1951 och har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen.
Som en tillförlitlig partner till många av världens ledande tillverkare utvecklar och tillverkar Piab en komplett uppsättning av vakuumpumpar, vakuumtillbehör, vakuumtransportörer och sugkoppar för ett stort antal processer inom automatiserad materialhantering och fabriksautomatisering.
Piab använder COAX®, en helt ny dimension inom vakuumtekniken, i många av sina ursprungliga produkter och lösningar. COAX® cartridge är mindre, energieffektivare och tillförlitligare än konventionella ejektorer, och kan integreras direkt i maskinerna. Detta möjliggör konstruktion av ett flexibelt modulärt vakuumsystem.
Piab har en världsomspännande organisation med dotterföretag och distributörer i fler än 50 länder, med huvudkontor i Sverige.