0770 Profilnr

Företaget Profilnr etablerar sig i Stockholm. Att ringa med bokstäver istället för med siffror

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 11:33 CEST

Fördelen är att företag får mer minnesvärda telefonnummer då man kopplar ihop företagets namn med telefonnumret och hemsidans adress. Självklart kan man använda branschnamnet som telefonnummer eller uppmaning vid kampanjer som RES TILL eller BOKA KONFERENS.

Bobbys Garage använder profilnr som telefonnummer och har märkt en extrem ökning av kundtrafiken. Både till hemsidan och telefonnumret.

Dessa har kompletterat sina telefonnummer med Profilnr: LG Electronics, Forex Bank, Vianor, Sollentuna Kommun, TICKET, Gävle Energi, Philips, Arbetslivsresurs, Aronsborgs Konferens, Bokningsbolaget, Haninge Kommun, Attract, Bobbys Garage, Jorden Resor i Stockholm, Fönsterexperterna, Gävle Taxi, Wikmans Bil, Intense Resurs, Bulldozer Group och Panduro.

Profilnr är telefonnummer med bokstäver. Det är mycket lättare för en kund att komma ihåg ett telefonnummer som är uppbyggt på ett namn som stämmer med företaget de söker.

Profilnr finns i Gävle, Sandviken och Stockholm. se mer på www.profilnr.com