Företagsbostäder Sverige AB

Företagsbostäder lanserar nytt kommunikationskoncept

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2016 13:00 CET

Företagsbostäder strävar efter att vara det hemtrevliga, trygga alternativet till stora hotellkedjor och opersonliga lägenhetshotell. Med det nya konceptet ”En bättre vardag” tar de avstamp i mjuka värden för att visa mer av sin omtänksamma personlighet.

Konceptet ”En bättre vardag” kommer att genomsyra Företagsbostäders kampanjer och löpande kommunikation framöver i såväl annonser som artiklar, nyhetsbrev och sociala medier.

– Vi behövde en bredare men samtidigt tydligare grund att stå på i vår kommunikation. Vi ville till exempel att det nya konceptet skulle tala till både företagskunden som bokar och personen som bor i våra lägenheter, säger Helene Johansson, sälj- och marknadsansvarig hos Företagsbostäder.

– Vi ville dessutom förtydliga att vi, trots att vi är branschledare, faktiskt också är den personliga leverantören, det är en viktig del av vårt erbjudande, fortsätter Helene.

Uppdraget att ta fram det nya konceptet gick till Företagsbostäders kommunikationsbyrå Succé Kommunikation. Resultatet blev ett koncept som bottnar i mjuka värden och förmedlar mycket känsla. En bättre vardag som är smidigare, mer flexibel och prisvärd men också tryggare, mer hemtrevlig och personlig.

– Vi vill gå rakt på sak i kommunikationen och förmedla vad slutresultatet av Företagsbostäders tjänster faktiskt blir – en bättre vardag, helt enkelt, säger Henrik Johansson, creative director på Succé Kommunikation.

Företagsbostäders nya devis ”En bättre vardag” talar både till hyresgästen som bor i företagslägenheten, personen som bokar och administrerar boendet och fastighetsägaren som upplåter sina lägenheter, men också till den egna personalen.

– Konceptet står för den omtanke vi känner om både kunder och anställda. Vi är ett gott gäng som gärna kavlar upp ärmarna och hjälper till, även utanför kontorstid. Den känslan vill vi förmedla, avslutar Helene Johansson.

Läs mer om företagsbostäder på foretagsbostader.se

Företagsbostäder har över 20 års erfarenhet och närmare 1200 möblerade lägenheter i Stockholm, Linköping, Göteborg, Helsingborg, Lund och Malmö. Vi är den största förmedlaren av företagsboende i Sverige och kan därmed lösa våra kunders bostadsbehov med kort varsel. Hyran löper dygns-, vecko- eller månadsvis. Vår egen förvaltning och jourtjänst ser till att gästerna har allt de behöver. Genom att anlita Företagsbostäder sparar våra kunder både tid och pengar - och får gästerna att känna sig som hemma.