Centrum för Näringslivshistoria

Företagsminnen nu på Paperton!

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 15:34 CET

Företagsminnen, tidskriften som ges ut av Centrum för Näringslivshistoria, är nu också tillgänglig på den digitala marknadsplatsen Paperton.

Företagsminnen är Sveriges enda magasin om näringslivets historia. Företagsminnen rymmer det mesta om näringslivets dynamiska och spännande historia; människor, händelser, produkter och företag. Allt illustreras med ett rikt historiskt bildmaterial, det mesta hämtat från arkiven hos Centrum för Näringslivshistoria.

Läsarna kommer nu även att kunna ta del av Företagsminnen i digital form, via den digitala tidningskiosken Paperton (www.paperton.se). Här är det möjligt att prenumerera och köpa lösnummer. En utvald artikel i varje nummer kommer att kunna läsas gratis.

Genom Paperton får läsaren en tidnings- och tidskriftshylla i sin läsplatta eller smartphone, oavsett om han eller hon använder PC, Mac, iPad, iPhone eller Android-surfplattor och -telefoner. Altl material i utgåvorna av Företagsminnen kommer att vara tillgängligt; inte bara urval.

Distributionen av Företagsminnen via Paperton är redan i gång; nu finns 2012 års utgåvor tillgängliga. Gradvis kommer även Företagsminnens backlist att bli möjlig att ladda ned.

Centrum för Näringslivshistoria bevarar och presenterar näringslivets historia i Sverige. Vi visar hur överraskande aktuellt det förflutna är. Vi hanterar över sjutusen företags historia på uppdrag av företagsledningar och ägare och är världens ledande näringslivsarkiv. Hos oss kan forskare, organisationer och företag hitta inspirerande historier bland miljoner fotografier, dokument, filmer och intervjuer med kända och okända företagare. Besök oss gärna på www.naringslivshistoria.se