Handelskammaren Mälardalen

Företagssamma kvinnor prisas

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 13:30 CET

Företagssamma kvinnor prisas

Teater, kosmetika och innebandy är framgångskoncept för de nominerade till Årets Kvinnoföretagare i Örebro, som delas ut på Boostday på internationella kvinnodagen.

Tre företagare har nominerats till priset Årets Kvinnoföretagare i region Örebro 2012:

Jenny Gille, Lerbäcks Teater, Askersunds kommun
Företaget startades 2004 och driver en professionell teater året runt i ett litet samhälle med endast 110 invånare. Årligen lockar teatern 20 000 besökare.

Lina Andersson, La Day Spa AB, Örebro
Företaget startades 2005 och är verksam inom kosmetikabranschen. Idag driver Lina Skönhets Companiet och utvecklar det egna varumärket märket Palina inom hudvård och kosmetika.

Yvette Josefsson, Profun AB, Karlskoga
Företaget startades 2006 och är verksam inom sportbranschen genom innebandybutiken i Örebro och Karlskoga. Innebandybutiken levererar innebandyutrustining på den svenska marknaden och till hela världen via e-handel.

Priset Årets Kvinnoföretagare delas årligen ut för att stärka och synliggöra kvinnoföretagandet i region Örebro. Prisvärd och jury är Almi Mälardalen, Handelskammaren Mälardalen, Länsförsäkringar Bergslagen, Länsstyrlesen/Örebro Läns Kvinnolobby, PWC samt Swedbank. Priset delas ut av landshövdin Rose-Marie Frebran på Boostday den 8 mars på Örebro universitet.

För mer information, vänligen kontakta
Monica Löwenberg, Handelskammaren Mälardalen, telefon 019-689 35 16 eller e-post monica@handelskammarenmalardalen.se
www.handelskammarenmalardalen.see

Handelskammaren Mälardalen är en privat näringslivsorganisation som ägs och styrs av medlemsföretagen i Västmanlands och Örebro län. Uppdraget är att främja näringslivet och företräda dess intressen gentemot offentliga myndigheter och organisationer. Handelskammaren ska bidra till att regionens företag får bästa möjliga förutsättningar för tillväxt. Viktiga fokusområden är infrastruktur, kompetensförsörjning och internationella affärer. Handelskammaren Mälardalen är en av elva fristående regionala handelskamrar i Sverige. I världen finns ca 10 000 handelskamrar.