Författarcentrum

Författaren Har Ordet - Litterär After Work

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 10:38 CET

Fredagen den 11 december bjuder Författarcentrum in till det första i en serie litterära samtal på Debaser Medis i Stockholm.

– Hur man som författare använder och inte använder sig av sig själv i text får vara utgångspunkten för ett samtal mellan två författare som tycks helt lika och olika varandra, säger Gunnar Ardelius som är kvällens samtalsledare (på bild, foto: Sandra Qvist).

Gunnar Ardelius är ungdomsboksförfattare och har bl.a. skrivit den prisbelönade Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket. Han samtalar med Amanda Svensson, som romandebuterade 2008 med Hey Dolly, och med Carl Johan De Geer, scenograf, konstnär, fotograf, filmskapare och författare som samma år gav ut memoarromanen Jakten mot nollpunkten.

Läs mer om de medverkande författarna på Författarcentrum Östs hemsida.

Tid: Fredag 11 december 2009, kl 17-19.
Plats: Cocktailbaren på våning 2, Debaser, Medborgarplatsen i Stockholm.
Fri entré.

Kontakt:
Karin Sundequist, 08-611 58 04.

Författarcentrum är en ideell organisation för yrkesverksamma författare. Föreningen bildades 1967 och har till syfte att föra ut litteraturen i samhället. Vi förmedlar författarbesök till skolor, bibliotek, studieförbund och företag och driver en lång rad läs- och skrivfrämjande projekt. 2008 förmedlades ca 2100 uppdrag. Verksamheten stöds av Statens kulturråd.