Massolit Förlagsgrupp

Författaren till Kampen om Saab till Västra Götaland

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 10:32 CEST

I september utkom Kampen om Saab – bakom kulisserna under ett osannolikt ödesår av Jonas Fröberg. Boken har fått idel fina recensioner och många entusiastiska läsare har hittat den. Nu ger sig Jonas Fröberg ut på en signeringsturné och kommer därför att finnas i ert bevakningsområde 29 oktober till 3 november. Hör av dig till mig om du önskar boka tid för intervju med författaren, mejla christina.kivi@formapg.se eller ring 070 587 02 13.

Fredag 29 oktober kl 12 signering i Trollhättans bokhandel
Fredag 29 oktober kl 16 signering i Bokia, Överby
Lördag 30 oktober kl 11.30 signering i Vänersborgs bokhandel
Söndag 31 oktober föreläsning intern konferens, Göteborg
Tisdag 2 oktober kl 18.30 event i Hallmans bokhandel, Uddevalla
Onsdag 3 november kl 19.00 event i Kulturhuset, Trollhättan

Jonas Fröberg har i boken följt turerna kring Saab på nära håll och skriver initierat med stor nerv om alla inblandade: Victor Muller, Christian von Koenigsegg, Maud Olofsson, Bob Lutz och Vladimir Antonov. Resultatet är en tempofylld reportagebok som bjuder på unika inblickar bakom kulisserna från Ovala rummet i Washington via Rosenbad till GM:s huvudkontor i Detroit. Och naturligtvis till de anställda på den nedläggningshotade Stallbackafabriken i Trollhättan.

Jonas Fröberg, född 1972, är reporter på Svenska Dagbladet. Han blev Årets Transportjournalist 2007 och vann Schibsted Journalism Awards 2009. Samma år belönades han med Kungliga Automobilklubbens journalistpris.

För mer information – vänligen kontakta:
Christina Kivi, PR- och informationsansvarig, Forma Books
Mail christina.kivi@formapg.se
Tel 070-5870213

Nu kan du beställa recensionsexemplar och ladda hem pressmaterial på webben.
Gå in på http://www.formabooks.se/Press/

Ica Bokförlag ingår i Forma Books tillsammans med B. Wahlströms Bokförlag och Damm Förlag.
Forma Books är en del av Forma Publishing Group AB.