Memo Förlag AB

Författarsignering med Susanne MacFie i Karlstad

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 14:53 CET

Susanne MacFie signerar sina barnböcker på Akademibokhandeln Mitt i City, Karlstad nu på lördag 3 december kl. 12.00.

Susanne MacFie är författaren bakom den populära deckarserien Hemliga Klubben. Hon skriver också serierna Legenden om De Fyra Elementen, Allis Sprallis, Vilda Våghals och Trippe.

Författarsignering med Susanne MacFie
Plats: Akademibokhandeln Karlstad C Mitt i City
Dag: Lördag 3 december
Tid: Kl 12.00

Välkommen!

______________________________________________________

SVENSK FÖRFATTARE
Susanne MacFie är en av de mest utlånade på Sveriges bibliotek. Hon föddes i Göteborg 1966 och debuterade 2002 på Eriksson och Lindgren (ingår idag i Rabén och Sjögren) och har sedan dess kommit ut med ett trettiotal barn- och ungdomsböcker. Sedan 2010 jobbar hon heltid som författare.

Susanne MacFie arbetar på olika sätt, tillsammans med Roland MacFie, med att inspirera och uppmuntra barn till att läsa och skriva, bl a genom läsprojektet Lust att läsa www.lustattlasa.se, att göra författarbesök i skolor och genom olika aktiviteter och evenemang som kan bidra till att väcka läslusten hos barn, t ex bokreleasepartyn för barn i samband med boksläpp. Hemliga Klubben med Moa och Måns finns som barndeckarvandringar i Alingsås och som aktivitet för barn på alla Sunwing-hotell globalt (hos resekoncernen Thomas Cook där bl a Ving ingår).

PRESSKONTAKT OCH INTERVJUFÖRFRÅGNINGAR:
Kontakta Roland, Memo Förlag, tel 0705-730045, http://www.memoforlag.se/omoss/press/

UTGIVNA BÖCKER
Utgivna böcker av Susanne MacFie

MER INFORMATION
Webbsida: memoforlag.se
Webbsida: susannemacfie.se

______________________________________________________

Snabbfakta om Susanne MacFie
Susanne MacFie är barn- och ungdomsförfattare. Tidigare har hon skrivit två böcker om den påhittiga Myrra, som båda sänts som radioföljetong i Sveriges Radio. Hon har också skrivit serien Legenden om De Fyra Elementen, som funnit många läsare och som även satts upp som teaterpjäs i Finland. 2012 debuterade hon dessutom som bilderboksförfattare med karaktären Allis Sprallis. I ”Trippe Trädkapare" har hon också skapat en nyfiken härlig bilderbokskaraktär. Susanne är född i Göteborg och uppvuxen i Alingsås och bor där med sin man Roland MacFie, som bl a illustrerar Hemliga Klubben-böckerna, och sina tre barn. Och det är just i kaféstaden Alingsås som hon låter sin deckarserie om Moa och Måns och deras hemliga klubb utspela sig. Hennes böcker om Vilda Våghals, illustrerade av dottern Sarah MacFie, utspelar sig också i Alingsåsmiljöerna. Susanne arbetar numera heltid som författare men har en mångårig erfarenhet som kommunikatör. Senast som global informationschef för ett av bolagen inom Volvokoncernen.

Memo Förlag - för en positiv upplevelse