Olof Palmes Internationella Center

Förhandsvisning: Aung San Suu Kyi i hemligt inspelad film

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 14:45 CET

Nästa vecka är det Sverigepremiär för den hyllade filmen om Burma: They Call It Myanmar – Lifting The Curtain. Filmen spelades in i hemlighet under två år och innehåller intervjuer med flera burmeser, bland andra fredspristagaren Aung San Suu Kyi. Media inbjuds till en förhandsvisning.

Situationen i Burma är högaktuell och nyligen meddelade Aung San Suu Kyis parti, NLD, att de ska registrera sig på nytt och delta i de kommande valen.

Media är välkomna till en förhandsvisning av filmen där filmmakaren Robert H. Lieberman även finns på plats.

Tid: Fredag den 25 november kl. 12.00. Burmesiskinspirerad buffé serveras från kl. 11.30
Plats: Olof Palmes Internationella Center, Sveavägen 68, Stockholm
Anmälan till laila.naraghi@palmecenter.se

Filmen har sedan Sverigepremiär på måndag den 28 november på Bio Rio i Stockholm. Arrangörer är Olof Palmes Internationella Center, Svenska Burmakommittén och S-studenter.

Laila Naraghi
070- 66 00 515
laila.naraghi@palmecenter.se

Palmecentret är den svenska arbetarrörelsens organisation för internationellt utvecklingssamarbete och opinionsbildning. Demokrati, mänskliga rättigheter och fred är målen som dominerar verksamheten. Palmecentret och dess 26 medlemsorganisationer arbetar årligen med cirka 250 solidaritetsprojekt i hela världen för att ge människor makt att förändra sina samhällen, och därmed sina egna liv. Läs mer på www.palmecenter.se