Biljett Nu AB

Förköpstjänst på eftertraktade biljetter.

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 16:48 CEST

Om man ser tillbaka på det gångna konsert- och evenemangsåret kan man konstatera att Ticnets kö- och bokningssystem sällan matchar de potentiella biljettköparnas förväntningar och krav. När trycket på en konsert eller annat evenemang är stort, har Ticnet.se "kraschat" lite titt som tätt. Detta resulterar i att deras kösystem ter sig slumpartat och kunder som väntat länge kan plötsligt kastas ut från hemsidan medan andra enkelt kommer in och kan köpa biljetter.

-På andrahandsmarknaden kan man dock redan använda förköpstjänster.

"Efter många års erfarenhet i branschen kan vi erbjuda ett begränsat antal förköpsbiljetter till evenemang där det råder väldigt stor efterfrågan och då risken för kaos på ticnet.se är stor." säger Hans Haraldsson, VD på Biljett Nu.

Hur går det då till? Har Biljett Nu redan biljetter innan de släppts till försäljning?

"Nej, självklart inte men vi har däremot nästan 20 års erfarenhet i biljettbranschen. Vi sköter kundens biljettinköp så han/hon slipper sitta klistrad framför datorn på morgonen med hjärtat i halsgropen. Det är "win win"" konstaterar Haraldsson.

Biljett Nu är din biljettåterförsäljare som säljer och köper in konsertbiljetter som en service åt privatpersoner och företag. Vi erbjuder även förköpsförsäljning online åt arrangörer av konserter och evenemang.