Transportföretagen

Förnyelse i ledningen för TransportGruppen, MAF och PAF

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 15:36 CET

Anders Norberg, nuvarande förhandlingschef och vice vd för Biltrafikens Arbetsgivareförbund, BA har nu även tillträtt befattningen som vice vd för TransportGruppen där BA är ett av åtta förbund.
I mars nästa år tillträder Ari Kirvesniemi som ny förhandlingschef och vice vd för MAF och PAF som också ingår i TransportGruppen.
Anders Norberg har i sin nya roll särskilt ansvar för övergripande arbetsgivarfrågor och är också vd:s ställföreträdare.
Anders Norberg , 56 år, är jurist med lång bakgrund i arbetsgivarvärlden. Han har sedan 1988 varit förhandlingschef för BA.
Sedan tidigare är Peter Jeppsson vd för TransportGruppen och Maria Nygren är vice vd med övergripande ansvar för kommunikation och näringspolitik.
Ari Kirvesniemi som blir ny förhandlingschef och vice vd för MAF, Motorbranschens Arbetsgivareförbund, och PAF, Petroleumbranschens Arbetsgivareförbund, är för närvarande förbundsdirektör i Vårdföretagarna inom Almega och tillträder sin nya befattning den 1 mars, då han efterträder Leif Haglund som går i pension.
Ari Kirvesniemi är 53 år, jurist, och har en gedigen bakgrund i domstols- och arbetsgivarvärlden.
För mer information är du välkommen att kontakta VD Peter Jeppsson, 0730‑44 71 01 eller pressekreterare Dag Gustavsson, 070-319 24 44.

Motorbranschens Arbetsgivareförbund (MAF) organiserar ca 2.000 företag med drygt 41.000 anställda.
Petroleumbranschens Arbetsgivareförbund (PAF) organiserar ca 40 företag med 3.000 anställda.
MAF och PAF är två förbund inom TransportGruppen som är en samarbetsorganisation för arbetsgivar- och branschförbund inom transportnäringen, inklusive motor- och petroleumbranscherna, samt en förbundsgrupp inom Svenskt Näringsliv.