Sirius IT

Försäkringskassan köper 600 nya Diabaslicenser

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 13:11 CET

I årets sista skälvande timmar beställde Försäkringskassan en utökning av antalet Diabaslicenser med 600. Detta innebär att Försäkringskassan nu har ca 1.600 licenser.

Avtalet innebär att Diabas befäster sin ställning på Försäkringskassan som deras dokument- och ärendehanteringssystem.

Tillsammans med Stockholms stad är detta den största Diabasinstallation som Sirius IT har.

Diabas är Sveriges ledande produkt för diarieföring, ärendehantering och dokumenthantering. Diabas ger stöd för allt från diarieföring via handläggning till publicering av ärendeinformation och dokument på intranätet eller Internet.

Diabas ger stöd åt handläggare och beslutsfattare, och ger stöd åt hela verksamhetsprocessen från det att en handling kommer in och ett ärende initieras tills ärendet är beslutat och expedierat.

Diabas finns installerat bland annat hos drygt 100 av Sveriges kommuner och flera myndigheter.

För ytterligare information kontakta Håkan Åhlund, hakan.ahlund@siriusit.com, 0910-58 66 30.

Sirius IT är en ledande leverantör av IT-lösningar inom e-tjänster, självservice- och handläggningsprocesser för kunder inom offentlig sektor och valda delar av näringslivet så att dessa kan förbättra tillgängligheten och servicen samt effektivisera sin verksamhet. Sirius IT i Norden har 400 medarbetare, varav 150 i Sverige. Bland kunderna finns SLL, Coop, Apoteket, Stockholms stad, Vetenskapsrådet och Åhléns. Läs mer på www.siriusit.se