Cefour Wine & Beverage AB (publ)

Försäljning av vin hos Wembley Arena

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 15:24 CET

Cefour Wine & Beverage AB (publ) inleder försäljning av vin hos SSE Arena Wembley genom sin samarbetspartner Bear Smyth Ltd. Wembley är den andra arenaaktören som Bear Smyth Ltd tecknar avtal med under 2015.

Cefour Wine & Beverage AB:s (publ) förfyllda vinglas finns nu på Wembley Arena i London genom Cefours samarbetspartner Bear Smyth Ltd som inlett löpande leveranser till Wembley. Detta är den andra arenaaktören som Bear Smyth Ltd tecknar avtal med under 2015, innefattande Cefours serveringslösning.

Inga garantivolymer stipuleras varvid kontrakts- och ordervärden inte kan anges för samarbetet.

”Vi är mycket glada över att vårt samarbete med Bear Smyth ger utdelning i form av att vår serveringslösning nu görs tillgänglig på Wembley Arena. Arenamarknaden är ett prioriterat område för Cefour, och det är en starkt erkännande av Cefours koncept att vi får möjlighet att leverera till Wembley Arena.” säger Henrik Sundewall, VD för Cefour.

SSE Arena Wembley är historisk mark och färdigställdes redan 1934 inför Brittiska Imperiespelen. Arenan genomgick omfattande renovering 2005-2006 och används idag förutom för sport dessutom för konserter, komedier och familjeunderhållning. Arenan ligger i närheten av fotbollsarenan Wembley Stadium i London.

För mer information kring Bear Smyth Ltd, vänligen se www.enjoylifebytheglass.com

För ytterligare information, kontakta:

Henrik Sundewall, VD, Cefour Wine & Beverage Partihandel AB (Publ)
E-post: henrik.sundewall@cefourwine.com
Telefon: 076-877 00 00

Cefours affärsidé är att sälja och distribuera vin som tappats på attraktiva, praktiska och drickfärdiga engångsglas av återvinningsbar plast. Sedan produktionsstarten 2010 har Cefour utvecklat en avancerad och unik produktionsteknik, där företaget äger hela processen i tillverkningen. Detta innebär att vi själva köper in viner och råmaterial för tillverkning av produkterna – och helt i egen regi – framställer hela förpackningen samt tappar och försluter glasen.

www.cefourwine.com