Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Försäljningsrekord för kontorsmaterial

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 15:52 CEST

Kontorsmagasinet ökade sin försäljning av kontorsmaterial under mars månad med 30%. Förbättrad servicenivå och utökad funktionalitet på webbplatsen är troliga orsaker enligt VD:n Hans Edlund.

För att förenkla för sina kunder har Kontorsmagasinet genomfört en rad förbättringsåtgärder. Åtgärderna är ett första steg i ett led av förbättringar som kommer att genomföras under 2009. Bland annat har man förbättrat visualiseringen av underkategorier, lagt till en ny och kraftfullare sökfunktion samt möjliggjort för de som letar efter toner att automatiskt söka fram matchande toner till sin skrivare.

- Det gäller att hela tiden sträva efter att förbättra sig, speciellt i tider som dessa säger Hans Edlund, VD på Kontorsmagasinet och fortsätter:

- Vi nöjer oss inte med detta utan kommer framöver att förenkla köpprocessen, skapa en mer tilltalande design samt inkludera konsumentinformation om de produkter som vi säljer.

För mer information, kontakta:
Hans Edlund, VD, +46 (0)70 863 21 16, hans.edlund@kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet

Kontorsmagasinet säljer kontorsvaror online till företag, föreningar och organisationer i Sverige. Vårt mål är att kunna erbjuda dig bra priser på dina inköp samt ett enkelt och snabbt sätt att beställa. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Artillerigatan 6 i Stockholm.