Frontyard AB

Försäljningsstatistik

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2003 09:29 CEST

Försäljningen under juli 2003 uppgick till 6,1 Mkr (7,9)

Försäljningen under årets sex första månader uppgick till 66,0 Mkr (80,3).

Försäljningen under rullande 12 månader uppgick till 105,5 Mkr, en minskning med 1,8 Mkr sedan föregående månad. För ett år sedan var motsvarande årstakt 135,4 Mkr .

Jämfört med för ett år sedan så har dollarn fallit betydande vilket slår igenom på försäljningen. Vidare så ingick den avvecklade mjukvaruverksamheten i jämförelsesiffrorna för 2002.

"P.g.a semester i Skandinavien var försäljningen svag inom affärsområde Videokommunikation. Affärsområde Hemelektronik överraskade, trots ledningsbytet, och uppvisade tillväxt både i dollar och kronor.

Eftersom augusti är den traditionella semestermånaden för övriga Europa så förväntas försäljningen under augusti bli svag. Förhoppningen är dock att vi skall komma i närheten av föregående års försäljning som uppgick till 5,8 Mkr.", säger Stefan Hallin, VD Frontyard AB.

För ytterligare information kontakta:
Stefan Hallin, VD/Koncernchef. Tel: 031-744 24 01, mobil 0709-77 00 40.

Frontyard är en internationell koncern som säljer produkter för Intelligenta Hem och Videokonferenser. Frontyard säljer produkter från ledande leverantörer och bolagets huvudmarknad är Europa. Frontyard har egna bolag i 4 länder och återförsäljare i ytterligare ett 50-tal länder. Frontyard har ca 30 anställda och är noterat på NGM Equity