Frontyard AB

Försäljningsstatistik från Frontyard

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2003 10:25 CEST

Försäljningen under augusti 2003 uppgick till 8,0 Mkr (5,8)

Försäljningen under årets första åtta månader uppgick till 74,0 Mkr (86,1).

Försäljningen under rullande 12 månader uppgick till 107,7 Mkr, en ökning med 2,2 Mkr sedan föregående månad. För ett år sedan var motsvarande årstakt 131,2 Mkr.

Jämfört med för ett år sedan så har dollarn fallit betydande vilket slår igenom på försäljningen. Vidare så ingick den avvecklade mjukvaruverksamheten i jämförelsesiffrorna för 2002.

”Det är glädjande att försäljningen steg i årstakt, om än från ett svagt utgångsläge.

Affärsområde Hemelektronik överraskade återigen och uppvisade, trots tuffa omständigheter, tillväxt både i dollar och kronor.

Faktureringen inom Videokommunikation tog återigen fart efter semestertiderna i Skandinavien.”, säger Stefan Hallin, VD Frontyard AB.

För ytterligare information kontakta:
Stefan Hallin, VD/Koncernchef. Tel: 031-744 24 01, mobil 0709-77 00 40.

Frontyard är en internationell koncern som säljer produkter för Intelligenta Hem och Videokonferenser. Frontyard säljer produkter från ledande leverantörer och bolagets huvudmarknad är Europa. Frontyard har egna bolag i 4 länder och återförsäljare i ytterligare ett 50-tal länder. Frontyard har ca 30 anställda och är noterat på NGM Equity