Svenska Dagbladet AB, SvD

Försening drabbar Print Panel AB:s kampanjmätningar

Pressmeddelande   •  Sep 18, 2003 14:24 CEST

Print Panel AB är morgonpressens nya bolag för kampanjmätningar.

Print Panel tecknade innan sommaren ett flerårsavtal med Svenska Gallupinstitutet AB där de förband sig att börja leverera kampanjräckvidder och obs-mätningar från den 1 oktober 2003. Detta har nu leverantören aviserat att de ej klarar av. Svenska Gallupinstitutet kan i nuläget ej heller säga när de kan börja leverera räckviddsdata.

Print Panel beklagar fördröjningarna som uppstått p g a leverantören och arbetar intensivt med att säkerställa framtida leveranser.

"Print Panel kommer på ett eller annat sätt, så snart som det någonsin är möjligt, att börja tillhandahålla kampanjräckviddsdata." säger Johan Gahlin ordförande för Print Panel AB.

Print Panel är ett bolag samägt av fem av morgonpressens starkaste aktörer på riksmarknaden. Bolaget startades för att driva på utvecklingen av mätningar och därmed förbättra beslutsunderlag för beslutsfattare av medieköp. Kampanjmätningar är det första steget bolaget tar och avsikten är att fortsätta ta fram nya sätt att mäta och därmed generera mer kunskap för kunderna.

Bolaget ägs och drivs av; FLT, Stormarknadspress, Citypaketet, Riksmedia och Svenska Dagbladet.

För frågor ring Johan Gahlin, ordförande Print Panel AB. Tel; 070-5594521.