Sixt

Först i Sverige med att hyra ut nya BMW 5-serie Gran Turismo!

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 15:26 CET

Sixt rent a car utökar sin fordonsflotta med ytterligare en bilmodell i premium segmentet. Denna gång under parollen ”3 bilar, en nyckel”. Den senaste skapelsen i Sixt fordonsflotta är BMW 5-serie Gran Turismo som är en SUV, kombi och sedan i ett.

Ännu en gång lyckas Sixt ligga i framkant inom biluthyrning och den senaste tekniken.

" Med BMW 5-serie Gran Turismo skapar BMW en helt ny flexibilitet i en och samma bil, där av pay offen! Sixt rent a car vill därför igen skämma bort sina kunder med de ultimat körupplevelsen. BMW Gran Turismo kompletterar våra övriga flotta av premiumbilar, Audi, BMW och Mercedes.", berättar Mats Wikström, VD på Sixt i Sverige.

För att hyra en BMW Gran Turismo kontakta Sixt rent a cars centralbokning på +46 (0) 771 89 00 00 eller gå in på www.sixt.se för mer information.

För mer info kontakta:

Mats Wikström

Sixt rent a car Sweden
Derbyvägen 6D
SE-212 35 Malmö

Tel.: +46 (0) 40 / 661 20 80
Cell: +46 (0) 70/ 245 53 73
Fax.: +46 (0) 40 / 97 65 94

www.sixt.se

Sixt är den snabbast växande rikstäckande biluthyrningskedjan i Sverige. Vi finns representerade på ett stort antal orter från Malmö i söder till Luleå i norr. Sixt hittar du också på de flesta flygplatserna i Sverige.
Med stor flexibilitet kan vi tillgodose marknadens alla önskemål och erbjuda kundanpassade och
kostnadseffektiva transportlösningar. Sixt är ett oberoende biluthyrningsföretag vilket speglas i marknadens bredaste premiumvagnpark.

Sixt finns idag på fler än 100 platser i Sverige fördelat på 40 orter och har ett hyrbilskoncept som är utvecklat till marknadens mest effektiva och kundvänliga.

Kunden är alltid i första rummet för oss!

SIXT Rent a Car grundades i Tyskland redan 1912 av Martin Sixt. Företaget drivs än idag som ett tredje generationens familjeföretag och är noterat på Frankfurtbörsen. Företaget finns idag representerat i mer än 100  länder världen över med internationellt huvudkontor i München. Genom samarbete med de ledande amerikanska biluthyrningsföretagen har vi även en bred representation i USA. Sixt är marknadsledande i flera europeiska länder och finns representerade på alla större flygplatser i Europa.

Vi finns alltså där för dig när du reser utomlands – vare sig det handlar om affärsresa eller semester.