MPC AB

Först Prinsessbröllop sen MPC Stjärngolf I MALMÖ

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 15:24 CEST

Stjärnkocken Stefano Catenacciansvarade för maten vid prinssessan Madeleine och Christopher O´Neill i helgen. På torsdag står Stefano startklart för MPC Stjärngolf Tourpremiär på Barsebäck GCC.

Kungens förtroende
Stefano Catenacci tog över som kökschef på Operakällaren, efter Werner Vögeli, 1996. Under hans ledning hade restaurangen 1998-2010 en stjärna och dessutom fem bestick i Guide Michelin. 2001 klev han in som delägare i Nobis AB, Operakällarens moderbolag.

Utöver ovanstående kökschefs roll är även Catenacci ansvarig för alla banketter och galamiddagar som serveras på Kungliga slottet. En del av uppdragen han haft var att ansvara för Kronprinsessan Victorias och prins Daniels bröllopsmiddag 2010. Han lyckades mycket väl med sitt uppdrag och fick därmed nytt förtroende då det i helgen var dags för prinsessan Madeleine och Christopher O’Neill.

Fina meriter
Stefano har en minst sagt imponerande meritlista som en av Sveriges absolut bästa kock, några av de meriter han har är Silvermedalj i Årets kock 1999, nordisk mästare 1999, 4:e plats i EM i Bordeaux 2000, Kockarnas kock 2000, Gastronomiska akademiens guldmedalj 2003, Årets Werner 2008 med mera. Han deltog och tävlade även vid TV-programmet Kockarnas kamp 2012, där han slutade på 2:a plats.

- Vi önskar en bra bredd gällande de profiler som delta och att nu Stefano Catenacci gör debut i MPC Stjärngolf känns mycket roligt då han blir en stor del i den bredd vi önskar. Att han dessutom ställer upp så nära inpå helgens prinsessbröllop känns givetvis extra roligt, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Även artister och golfproffs deltar
Vi har sedan tidigare kunnat presentera ett flertal profiler där huvuddelen är från TV- och sportvärlden men det är nu även klart att artisten Karl Martindahl kommer till start. Klart är det också att golfproffsen Johan Andersson och ”Kricken” Härdin kommer att delta där de bl.a. har på meritlistan Montgomerys ledarepris från SGF förra året, som årets ledare i golfsverige. De har under de senaste åren tilldelats många priser och har som spelare vunnit PGA Mästerskapen förra året. De är kända som två mycket framgångsrika tränare med blandade internationella framgångar individuellt som har många SM, NM, EM och VM segrar i bagaget.

MPC Stjärngolf Malmö arrangeras torsdagen den 13 juni med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Barsebäck GCC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart. Fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Skeppsbron2.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32