Linnefors Förlag

Första brevet - ny diktsamling av Jan Holmbom

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2011 14:00 CET

Första brevet är Jan Holmboms första diktsamling.
I denna triptyk bjuds vi in till förnimmelser, avsked och möten.

-Livet i sig kan ibland kännas bestå av en rad av avsked och möten, menar  Jan Holmbom. Ibland lustfyllda, ibland nödvändiga men många gånger smärtsamma och nästan alltid för tidigt eller för sent påkomna. Sedan är de över och man står där igen och efter ett tag är det enda minnet orkar spara en förnimmelse av det som var och komma skall.

”Tårfyllda släpar vi oss fram.
En efter en med alla tankar,
alla tillsammans med ändå alla ensamma”

I Första brevet återvänder författaren till möten och avsked och samlar i sina texter ögonblickbilder och minnesfragment till en plats mitt i livet. En plats att vara på.

Jan Holmbom är skådespelaren som av misstag utbildade sig till ingenjör och ekonom och blev IT-företagare. Han arbetar idag som vd och anlitas ofta som föreläsare och inspiratör. Första brevet är Jan Holmboms första diktsamling

Bokens titel: Första brevet  ISBN10: 9197979104  ISBN13: 9789197979108
Förlag: Linnefors Förlag  Första recensionsdag: Omgående

För mer information eller kontakt med författaren hör av dig till Jan Holmbom. Tfn 0705-25 73 80 eller mail jho@linnefors.se.
För beställning av recensionsexemplar: info@linnefors.se

Författarfoton, omslag och aktuell information hittar du alltid i Pressrummet på www.linnefors.se/forlag

Linnefors Förlag är ett är ett förlag med ambitionen att ha en utgivning av böcker och skrifter som lyfter fram drivna pennor och skapar oväntade möten. I vår utgivningsplan finns plats för både skön- och facklitteratur.

Linnefors Förlag är ett förlag med ambitionen att ha en utgivning av böcker och skrifter som lyfter fram drivna pennor och skapar oväntade möten. I vår utgivningsplan finns plats för både skön- och facklitteratur.