Nordnet Sverige

Första externa ASP-kunden Sparbanken Finn har lanserat sin nätmäklartjänst

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2003 13:14 CEST

Med Nordnet ASP erbjuds banker och fondkommissionärer en komplett kostnadseffektiv lösning för värdepappershandel. Infrastruktur, drift och utveckling hanteras på ett standardiserat sätt i syfte att erhålla stora kostnadsfördelar.

Sparbanken Finn, www.finn.se , lanserade sin tjänst för aktiehandel på Internet den 8 september.

"Fantastiskt roligt att se hur bra det har gått. Vår plattform och struktur som nav för olika Internetmäklare och mäklarfirmor skapar spännande möjligheter. Inklusive Finn har vi idag fem Internetmäklarjänster påkopplade" säger Klas Danielsson, vd för Nordnet.

För ytterligare information kontakta:
Klas Danielsson, 08-506 330 30, 0708-744574, klas.danielsson@nordnet.se

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. är en discount broker och erbjuder Internetmäklartjänster och personlig mäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu .